VM - GULD

Matchen idag blev inställd eftersom det är snöstorm i Halmstad. Och eftersom det endå inte var någon match och jag inte hade något att göra så var det passande att Kajsa ringde och frågade om vi skulle hitta på något. När jag kom hem till mamma så gick jag och mötte henne vid kungsmässan och sen gick vi hem till mig och kollade på VM- finalen i innebandy, Sverige - Finland. Sverige utklassade verkligen Finland med resultatet, 11-5. Och det betyder....... SM - Guld till Sverige. Jag är så j****a glad. Vi har inte vunnit något VM-Guld sedan 2006. Det här landslaget som vi hade detta året är nog det bästa genom tiderna, dom har utklassat alla lag dom mötte i VM. Sverige - Ungern, 33-2, Sverige - Slovakien, 18-1, Sverige - Tyskland, 13-0 och så var det såklart fler matcher men jag orkar inte rabbla upp alla nu. Haha, men jag är verkligen jätteglad för segern. 
När matchen var slut så "firade" jag och Kajsa lite tills hon skulle ta bussen hem till Fjärås, så då följde jag henne till stationen och nu ligger jag i sängen och skriver det här inlägget, vi ses imorgon. Kram!
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback